Penggunaan E-Modul Di Sekolah Menengah Kejuruan Pada Mata Pelajaran Simulasi Digital
##plugins.themes.academic_pro.article.main##
Abstract
Electronic-based media or often reffered as e-module is elearning media that povide visualization that can be accesed through electronic media. Recently, many e-module have been developed by using several methods. The result obtained is effectiveness of using e-module that can be implemented at vocational schools, especially in digital simulation subject, ehich is reported to be very good. The use of e-module positively impacts on student learning outcome and obtains high student responses.
##plugins.themes.academic_pro.article.details##
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
How to Cite
[1]
S. Rahmadhani and Y. Efronia, “Penggunaan E-Modul Di Sekolah Menengah Kejuruan Pada Mata Pelajaran Simulasi Digital”, JAVIT, vol. 1, no. 1, pp. 6 - 11, Feb. 2021.
References
[1] American Journal of Sociology. (2019). No Title No Title. Journal of Chemical Information and Modeling, 53(9), 1689–1699.
[2] I M. Suarsana, G.M. (2013). Pengembangan e-modul Berorientasi Pemecahan Masalah, Jurnal Pendidikan Indonesia
[3] Sri, M., Dewi, A., Ayu, N., & Lestari, P. (2020). E-Modul Interaktif Berbasis Proyek Terhadap Hasil. 4, 433–441.
[4] Tafanao, T. (2018). Peranan Media Pebeljaran dalam Meningkatkan Minat Belajar Mahasiswa. Jurnal Komunikasi Pendidikan.
[5] Wijayanti, N. P. A., Damayanthi, L. P. E., Sunarya, I. M. G., & Putrama, I. M. (2016). Pengembangan E-Modul Berbasis Project Based Learning Pada Mata Pelajaran Simulasi Digital Untuk Siswa Kelas X Studi Kasus Di Smk Negeri 2 Singaraja. Jurnal Pendidikan Teknologi Dan Kejuruan, 13(2), 184–197.
[6] Winatha, K. R., Suharsono, N., & Agustin, K. (2018). Pengembangan E-Modul Interaktif Berbasis Proyek Matematika. Jurnal Pendidikan Teknologi Dan Kejuruan, 4(2), 188–199.
[7] Yogyakarta, U. N. (n.d.). Pengembangan Electronic Module ( E-Module ) Pembelajaran Simulasi Digital Pada Materi Blender Untuk Siswa Kelas X Smk Negeri 1 Klaten. 1–10.
[2] I M. Suarsana, G.M. (2013). Pengembangan e-modul Berorientasi Pemecahan Masalah, Jurnal Pendidikan Indonesia
[3] Sri, M., Dewi, A., Ayu, N., & Lestari, P. (2020). E-Modul Interaktif Berbasis Proyek Terhadap Hasil. 4, 433–441.
[4] Tafanao, T. (2018). Peranan Media Pebeljaran dalam Meningkatkan Minat Belajar Mahasiswa. Jurnal Komunikasi Pendidikan.
[5] Wijayanti, N. P. A., Damayanthi, L. P. E., Sunarya, I. M. G., & Putrama, I. M. (2016). Pengembangan E-Modul Berbasis Project Based Learning Pada Mata Pelajaran Simulasi Digital Untuk Siswa Kelas X Studi Kasus Di Smk Negeri 2 Singaraja. Jurnal Pendidikan Teknologi Dan Kejuruan, 13(2), 184–197.
[6] Winatha, K. R., Suharsono, N., & Agustin, K. (2018). Pengembangan E-Modul Interaktif Berbasis Proyek Matematika. Jurnal Pendidikan Teknologi Dan Kejuruan, 4(2), 188–199.
[7] Yogyakarta, U. N. (n.d.). Pengembangan Electronic Module ( E-Module ) Pembelajaran Simulasi Digital Pada Materi Blender Untuk Siswa Kelas X Smk Negeri 1 Klaten. 1–10.